وقتی در ژانویه ۱۸۹۲ به دنیا آمد نامش را نوروِل گذاشتند. هنوز ۱۰ ماهگی را تمام نکرده بود که پدرش را از دست داد. به همین دلیل پس از وارد شدن به دنیای هنری برای ادای احترام به پدری که هرگز شانس مصاحبت با او را نداشت نام پدر یعنی الیور را برای خود برگزید.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۸۳

الیور هاردی پس از تماشای فیلم‌های کمدی چنان تحت تاثیر قرار گرفت که بازیگر شدن را برگزید.

در سال ۱۹۱۳ به لوبین موشن پیکچرز پیوست و فعالیت‌های پیش‌پا افتاده‌ای چون جا‌به‌جا کردن چراغ‌ها، وسایل صحنه و کارهای اینچنینی انجام می‌داد.

او به تدریج هنر بازیگری را در آنجا فرا گرفت. در طول جنگ جهانی اول به دلیل اضافه وزنش در ارتش پذیرفته نشد اما چاق بودنش او را در دنیای کمدی معروف ساخت.

در دنیای بازیگری نام الیور هاردی با استن لورل پیوندی جاودانه دارد. این زوج هنری توانستند در مدت کوتاهی شهرت جهانی کسب کنند.

آنها در کمدی‌های خود نقش دو دوست را بازی میکردند که بی‌مغز اما همیشه خوشبین بودند.

لورل آدم بی‌خیالی بود که بیشتر مشکلات آنها را به وجود می‌آورد، در حالی که هاردی مردی عصبی‌مزاج و سرسخت بود که نقشه‌هایش همیشه اشتباه پیش می‌رفت.

آنها با جهل و حماقت باورنکردی خود معمولا یک موقعیت ساده و روزمره را به یک آشوب عجیب و غریب تبدیل می‌کردند.

بسیاری گمان می‌کنند که هاردی به دلیل چاقی سکته کرد و مرد اما نامه‌هایی که از یار دیرینه‌اش استن لورل به جا مانده است نشان می‌دهد که او به سرطان پیشرفته دچار بوده و سرطان عامل دو سکته پیاپی شده است.

•  نخستین حضور الیور هاردی روی پرده سینما در فیلم کمدی «فرار از پدر» در سال ۱۹۱۴ بود.
•  هاردی پیش از همبازی شدن با استن لورل در بیش از ۲۵۰ فیلم بازی کرده بود.
•  لورل و هاردی به عنوان یک تیم در ۱۰۷ فیلم ظاهر شده‌اند. این زوج هنری در ۳۲ فیلم صامت کوتاه، ۴۰ فیلم کوتاه و ۲۳ فیلم بلند بازی کرده‌اند.
•  متاسفانه حدود ۱۵۰ فیلم‌ مختلف کوتاه، صامت و غیره که هاردی در آنها ایفای نقش کرده از بین رفته است.
•  الیور هاردی کارگردانی 10 فیلم کوتاهی که خود در همگی آنها بازی هم کرده‌ را برعهده داشته است.

تعداد بازدید : 105
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها